Oesterbank Jaarverslag 2022

4 PERFECTE JOBS Achtergrond Enerzijds bleef de krapte op de arbeidsmarkt in 2022 pieken, anderzijds bleef de vraag vanuit de klanten naar Oesterbank verder stijgen. Dit zorgde ervoor dat de problematiek omtrent het vinden van voldoende arbeidskrachten zowel doelgroep als omkadering een topprioriteit is voor Oesterbank. In tijden van algemene krapte en dalende werkloosheidscijfers moet men als werkgever absoluut focussen op huidige werknemers aan boord en tevreden houden alsook op het aantrekken van nieuwe werknemers. Er werd een traject opgestart om een ‘employer branding campagne op te starten. Voortraject Oesterbank gaat een samenwerking aan met een marketingbureau voor de uitwerking van hun employer branding campagne. Er gaat veel aandacht naar de positionering, beeldvorming en methodieken. Er wordt een zeer doordachte campagne uitgewerkt om voldoende de aandacht te trekken, de stereotypen te doorbreken en voldoende mensen aan te spreken. Bij Oesterbank, een innovatief maatwerkbedrijf in Oostende maken de mensen écht het verschil. Of zoals we het zelf graag zeggen: buiten gewoon en binnen uniek. We hebben een team van zeer gedreven werknemers. En laat dat nu net onze uitdaging zijn: de perfecte werknemers behouden en nieuwe werknemers aantrekken om zo de openstaande vacatures sneller in te vullen. Conceptuitwerking In samenwerking met het marketingbureau werd het concept ‘perfecte jobs zonder beperkingen’ bedacht. We kozen uit de werknemers acht ambassadeurs en fotografeerden die elk in hun eigen werkomgeving. De pose? Just smile, perfect! Samen met de bijhorende slogan ‘Een perfecte job zonder beperkingen’ was het conceptbeeld geboren. Tijdens de fotoshoot werd naast het maken van de campagne beelden ook aandacht genomen voor bewegende beelden. Alle eigen modellen van de campagne maakten één voor één het ‘perfect’ teken. Zo hebben we naast de campagnebeelden ook leuke, dynamische campagnefilmpjes. Bovendien realiseerden we een making-of video van de fotoshoot, ideaal om te delen op sociale media. Naast de conceptbeelden ontwikkelden we zes employee value propositions (EVP’s), telkens met bijhorend herkenbaar icoon. Deze zes waardeproposities biedt Oesterbank als werkgever aan zijn huidige en toekomstige medewerkers aan. Met andere woorden: zes redenen om voluit voor Oesterbank te (blijven) kiezen. De perfecte jobpagina De bestaande jobpagina gaven we een make-over in de lijn van het concept. Zo creëerden we een nieuwe url, www.perfectejobs.be en stroomlijnden we het design van de landingspagina, inclusief een aangepaste headerafbeelding, de EVP’s en nieuwe webcopy. Ook de toevoeging van enkele authentieke testimonials moet potentiële kandidaten overtuigen om voor de perfecte job bij Oesterbank te kiezen. Online marketing De campagnevisuals waren ook perfect om te gebruiken op de sociale media. Er werd een contentkalender opgesteld met een mix van linkposts, carrousels, snackable movies en meer. Die deelden we zowel op Facebook, Instagram als LinkedIn. Er werd een herkenbare socialemedia huisstijl ontwikkeld.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzgyMw==